dinsdag 30 november 2010

Wikileaks II

Heb hele stukken gelezen, maar niet echt veel FEITEN tegengekomen die mij nog niet bekend waren. Het was mij al een paar maanden opgevallen dat er in het nieuws veel werd gemeld over Noord-Korea en Iran. Elke keer als er weer wat gemeld werd vroeg ik mij af waarom dit nieuws was. Er was naar mijn idee meer aan de hand op de wereld dan die twee landen. Wat dus wel blijkt uit deze documenten dat er al een paar jaar flink word gelobbied tegen Iran. Maar maakt deze uitgelekte informatie nu niet juist een bijdrage daaraan? De timing ervan is ook opmerkelijk. Wat ik ook gelezen heb is dat Rusland zich helemaal geen zorgen maakt, en niet gelooft dat Iran zover in technologie is om een bedreiging te zijn. Ze willen wel in gesprek blijven met Amerika, maar willen toch meer bewijzen van een bedreiging.
Er word gezegd dat dit een spin van de oorlogsmachinerie is. De hele wereld is gefocused op Iran, en zelfs omliggende arabische landen zijn bezorgd. Ideale uitgangspositie om actie te ondernemen? Na de leugens van Bush en de aanval op Irak zou een actie niet getolereerd worden, maar nu wel? 
Als na deze eerste documenten plots blijkt dat de site gehackt is en er komen er geen meer bij, begin ik toch ook wel aan de geloofwaardigheid te twijfelen....
Wordt vervolgd...

Interessant artikel: http://www.veteranstoday.com/2010/11/25/gordon-duff-iran-korea-nuclear-lies-orders-from-tel-aviv/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten